dnepr


Dnepr.HU » Cikkek » Nemzetközi veteránautós és motoros...

Nemzetközi veteránautós és motoros találkozó, Bakonyjákó.
2001. szeptember 23.


Zündapp KS-750

Zündapp KS-750

BMW R-25

BMW R-66

Csepel 250



Oldsmobil

Austro FIAT, még az autókészítés hőskorában készült. Minden darabja a művészi kézi kidolgozásról tanúskodott.

Buick 44: Faküllős 1922-ben készült autó kitűnő állapotban. Ebből a típusból 1700 db.-ot gyártottak összesen, ebből 9 db van Európában. Soros 6 hengeres 4 literes motorja 64(!) lóerős volt. A karosszéria bizonyos elemei is fából készültek. Ez akkor tűnt fel, mikor bekukkantottunk a csomagtartóba, és annak gyönyörűen megmunkált fa ajtaja és oldalfala volt.



Jaguar: Ez volt az első autó, amit megláttunk. Gyönyörű hangja volt. Az a halk dübörgés alapjáraton! Hmmmm Na meg ahogy a motorháztető nyílik, az nem semmi. A tulaj német volt, csak pár szót tudott magyarul. Azért azt tudta, hogy "Eza leg djorsabb!" :-)

MG

Kis BMW: Az első ajtó a pedálokkal, a kormánnyal és a "műszerfallal" együtt előrefelé nyílik. Egy gyerek azt kérdezte mellettünk, amikor meglátta az autót, hogy "ez most jön, vagy megy?". Nagyon találó.

BMW 501: A motorja 6 hengeres soros, 65 lóerős. Váltó 4+1 sebességes. Készült, 1954 március. Beceneve: barokk angyal.

IFA autó. Hangja leginkább a nagykerekű Wartburgra emlékezetett.

Riley: Ez egy gyönyörű autó volt. Rendszáma alapján Yugoslav ember a tulajdonosa.

Ford Mustang

Praga

Skoda Felicia

A találkozó Bakonyjákóba lett meghirdetve. Odaértünk kb. 11 órára délelőtt. A faluban néhányan sétálgattak, gyerekek fociztak, de régi autót nem láttunk. Kb. 3szor végigmentünk a falu 11/2 utcáján, de semmi. Na akkor megkérdeztünk egy arra járó öregurat. Nagyon kedves volt, de csak annyit tudott mondani, hogy hallott róla, hogy lesz valami, de többet nem tud. Még elárulta, hogy a falu legutolsó házában lakik az az ember, aki az egészet szervezi. Nosza, irány a legutolsó ház, amin egyébként Stihl felirat lóg. Természetesen nincs otthon senki. Na, erre elkezdtünk kavarászni a környéken. Farkasgyepűtől Pápáig 2szer jártuk meg az utat. Másodszorra azért, mert Farkasgyepűn jött szembe egy nagyon öreg Jawa. Mire megfordultunk és utána eredtünk, addigra úgy eltűnt, mint szürke szamár a ködben. Másodszorra amikor Visszamentünk Farkasgyepűre, akkor meg egy Ural jött szembe, és mit ad Isten, mögötte egy Stihl feliratos Transporter. Gyors fordulás, utánuk. Nem volt nehéz utolérni őket, mivel szegény Ural oldalkocsi kereke egy kicsit furán állt. Éppen félreálltak egy buszmegállóban, amikor utolértük őket. Akkor kiderült, hogy a csapat Veszprémben van még, de nemsokára elindulnak onnan. Irány Veszprém. Ott sem találtuk meg őket, de egy szép fekete "londoni taxi" kinézetű autó háromszor ment el előttünk keresztbe, amíg mi lámpánál álltunk. Mind a háromszor nyoma veszett. Ezután elindultunk és körbejártuk a fél Bakonyt. Mikor újra visszaértünk Veszprémbe, a körgyűrűről lejövet megláttunk egy srácot egy oldalkocsis Pannonián. Ott ácsorgott az út szélén. Na Ő útbaigazított és elmondta, hogy a Városlődi campingban lesz a gyülekező. Mennyünk oda. Azt is mondta, hogy bent a faluban sokat kell kanyarogni, mire elérünk a campinghoz. Igaz. Valóban sokat kellett kanyarogni. Aztán végre megtaláltuk. Végre az autó pihizhetett (megállás után még egy kicsit járattam alapjáraton, hadd hűljön a turbó, erre kijöttek a kocsmából, mert azt hitték, hogy megjött az első oldtimer :-) én megjárathattam lábaimat, (elvégre addigra már olyan 6-7 órája ültünk az autóban), a kedvesem meg a húgom megihattak egy hiiideg sört. És ekkor begördült a barna Jaguar.





Nagyon sok szép autót, motort láttunk. Alig bírtam visszafogni magam, hogy ne menjek vissza sokadszor és újra és újra egy-egy autóhoz. Úgyhogy nem is jutott minden járműre idő, hogy a tulajokat megkeressük és kikérdezzük mindenféléről. (De megtudtuk például az 501-es BMW tulajdonosától, hogy az autó történetét 1963-ig sikerült felkutatnia. Ekkor ugyani 3 fiatalember összefogott és megvették az autót, majd elkezdtek vele München utcáin taxizni. Egymást váltva sofőrködtek, míg az autó 24órán keresztül csak ment. Ezért nem is tudni, hogy hány 100 ezer kilométer van benne. Magyarországra ajándék autóként érkezett, de a határon egy tizenéves suhanc ellopta. Mivel nem tudott vezetni és még az ablakon se látott ki, ezért nagyon összetörte az autót. Nekiment oszlopnak, kerítésnek, oldalával kilométerkőnek, majd padkázott és legurult a töltésről többet fordulva a tetején is. Magyarul nem maradt egy ép elem sem az autón. Ezután sokáig állt az állami bontóban, de senkinek se kellett. Aztán megvette a mostani tulajdonos és sok-sok türelemmel a mai napig javítgatja, szépítgeti.)


Nagyon kellemes élményben volt részük azoknak, akik ott voltak. Voltak Városlődiek akik nagyon kedvesek voltak, lehetett velük beszélgetni. Örültek ennek a találkozónak, mivel egy kis életet vitt a faluba. Ez volt az első ilyen találkozó itt Városlődön. De mivel az embereknek szemmel láthatóan tetszett, ezért biztos lesz nemsokára a következő. Mindenkinek ajánlani tudom, mert biztos volt esti program, csak sajnos nekünk el kellett indulnunk. Kezdtünk fázni, vacsorázni sajnos nem tudtunk volna sehol (ez a szervezés kis hiányossága volt) és még hosszú út állt előttünk, úgyhogy amint kezdett sötétedni, mi indultunk.
Köszönjük a szervezőknek és a járművek tulajdonosainak ezt a szép élményt.






Nagy Miklós fényképei

Apróhirdetés
Fórum
Boltok
Cikkek
Típusok
MotorShow
Képtár
Linkek

Belép
Regisztráció
Keresés:

MUDIK
Klub
Alapszabály


Támogatónk:
domdom.hu